Passa al contingut principal

Valle de Broto i Bujaruelo // Septembre 2022

El dimarts dia 6 de setembre els tres Jaimitos (Victor, Marc i Alicia) ens disposem a fer un viatge entre tranquil i actiu, la idea era fer una mica de multi Aventura: barrancs, via ferrata, coves i alguna excursió que altra pel "Parc Nacional de Ordesa y Monte Perdido".
Marxàvem de Tortosa una mica més tard del previst.... Victor i Alicia es van quedar adormits pel desgast de Festes de Cinta. Marc per sort es un home tranquil i pacient... però com que també es tardon a vegades, no pot dir re :)
En arribar a Torla vam deixar les bosses al Refugi Lucien Briet i vam anar al riu Ara a disfrutar una mica de les vistes tan espectaculars que té aquesta zona.
No molt disposats a caminar vam anar remuntant el riu i animan-mos fins a arribar a Las Gorges de los Navarros, un tram del riu Ara que es pot practicar.
Powered by Wikiloc
El dia següent ens dirigim al Valle de Bujaruelo on teniem organitzadt les activitats del dia. Al matí voliem fer el Barranc de Lapazosa i a la tarde el de Ordiso si
I així va ser, a les 8:30 del matí ens plantàvem al pàrquing de Bujaruelo per emprendre l'aproximació en calma, ja que feia dies que Alicia i jo (Victor) no feiem activitat.
Uns 40 min. després ens plantaven al començament del barranc.
Powered by Wikiloc
La Pazosa és un barranc molt disfruton, nosaltres ens vam trobar el cabal en estiatge i el paisatge era brutal. Els ràpels són molt bonics i hi ha algun que altre salt i tobogan. Finalment vam arribar al R65 el més emblemàtic del barranc gràcies a l'entorn i les seues vistes, ja que s'observa tota la vall i les persones que passejen per baix de tot.
Després del R65 el barranc acaba i et trobes amb una sendera per tornar al pàrquing. Allí vam fer un mos i Marc i jo ens vam disposar a fer l'Ordiso. Alicia no va fer-lo a causa del caudal.
Als barrancs i a la muntanya en general s'ha de respectar la decisió de cadascú.
L’Ordiso és un barranc molt divertit de fer a l'estiu, perquè vam poder realitzar tot el barranc saltant, sense utilitzar corda.
La duració va ser d'una hora més la mitja d'aprox., es a dir que en qüestió de dues hores tornàvem a estar al pàrquing.
Destaquem que aquest barranc en temporada de crescudes deu ser una autentica locura, pel fet que s'uneixen uns quants afluents.
Al dia següent ens vam moure dues valls més a l'esquerra, una horeta en cotxe fins a Villanua, a la cova d'Esjamundo.
També teniem opcions d'espeleologia per la zona com la Cueva de St. Elena o la Cueva del Granito. Tot i així, después de rumiar-ho bé, els tres jaimitos volíem anar a visitar aquesta cavitat.
A les 10 del matí aproximadament entràvem a la cavitat, va ser un dia tranquil però complet ja que vam poder visitar tota la cavitat. Vam agafar una corda de 40 m per si de cas hi hagués algun ràpel no instal·lat. La cavitat estava tota en fixe. Vam parar a la formació més famosa a fer fotos i un mos, per després continuar a la zona de la colada, al passamà,  la galeria del chascoi la zona del llac.

Al dia següent tocava una activitat fora de la nostra zona de confort. VIA FERRATA!!
Com és evident estant a la zona de torla, vam baixar 2 km fins a Broto per realitzar la via ferrata del Sorrosal, una via ferrata de nivell K2, nivell mig, però molt espectacular perquè pujes pel costat de la cascada de 90m del Sorrosal, seguidament vas per dins del barranc amb un pont tibetà que travessa a l'altra banda de barranc, per abandonar-lo i continuar pujant uns 50 metres més fins a finalitzar la ferrata.
Però per aquell dia no va ser suficient i vam decidir, Marc i jo, de fer el barranc del Sorrosal, ja que fent la ferrata ens vam calentar.
És un barranc el qual té un inconvenient, transporta aigües fecals d'un dels pobles que hi ha més amunt, i si no porta molt de caudal, com era el cas pots notar l'olor de les aigües fecals, però tot i això el vam disfrutar, sobretot el ràpel de 90, dividit en dos parts, un R de 45 i un altre de 40. Molt disfruton, ja que vas pel costat de la cascada, que en lo nostre cas era "cascadilla" ja que al començament del ràpel hi un "abrebadero" per apartar l'aigua. Ja que quan porta el caudal normal no es podria practicar.

Finalitzat el barranc vam tornar a Torla a celebrar el dia, i a rebre als nostres companys: Vicent, Txysma i Javi , que al dia següent anaven a realitzar la travessia de T1-Santa Helena, juntament amb Marc.

PODEU VEURE LA CRÒNICA DE LA TRAVESSIA AQUÍ

Alicia i jo, per altra banda, vam anar a visitar el Parc Nacional de Ordesa y Monte Perdido.
Vam fer un itinerari curt però divertit, vam anar per un sender que anava remuntant el riu Arazas fins que vam arribar a la Casacada de la Cueva, seguidament vam continuar fins la cascada de los Estrechos, on vam fer un mos i sobretot disfrutar de l'entorn. Al retorn vam passar per la cascada de Arripas i finalment vam fer una cervesa al bar.

Powered by Wikiloc
Al dia següent abans de marxar cap a casa vam fer una petita parada, per fer el barranc de Furco. Va ser molt divertit, no per l'aigua, sinó per l'equip: Marc, Vicent, Javi, Txysma i jo.
Un barranc en un parell de ràpels i algun que altre salt, el vam realitzar en 1 h. Vam fer un mos al Parque de los llanos de Planduviar, on allí, vam donar per finalitzat el nostre viatge.
Hi tornarem, ens hem quedat en ganes d'explorar més aquesta Vall tant increïble!!

- Crònica escrita per Victor, amb la col·laboració de Alicia-

Entrades populars d'aquest blog

Avenc de la Barcina 24/02/19

AVENC DE LA BARCINA   -150 m.f    - 24/02/2019 - Amb els treballs d’extinció d’un foc forestal, es localitza la boca que havia estat camuflada pels boixos i la malesa existent. Estem parlant de l’any 1982 ., i és llavors quan la SIRE –actualment Espeleo Club Tortosa -, explorem i topografiem la cavitat en la seva totalitat. Diverses vies verticals, ens porten fins cota -90 m.f.. Després de nombroses visites, diversos cursos d’iniciació i fins i tot una pràctica de rescat d’espeleo socors, la cavitat va quedar prou remenada i trepanada com per realitzar ja, una instal.lació definitiva per una sola via amb parabolts inox i ancoratges químics. Ara, de nou la utilitzem com cavitat escola. Aquest diumenge, Adolfo amb un ajudant d’excepció: Manel Roso “Nelo ”, portem de nou 3 E.X. : Marc, Miquel i Ricard`. Fins -46 m.f., cap problema. L’últim fraccionament un poc aeri, ha donat algun mal de cap. El segon pou amb dos químics de capçalera i tres ancoratges més,

COVA DEL IAIO

Mola de Catí, Tortosa. Història: El 9 de març de 2019 membres del ECT (Espeleo Club Tortosa) mentre feien activitat a l’Avenc de la Barcina i gràcies a uns prismàtics, van localitzar un forat al cingle de la Mola de Catí. Trobada a peu gràcies als prismàtics i a la comunicació amb telèfons mòbils, es va comprovar que la cavitat tenia continuació. En diverses entrades membres del ECT i la UEC Tortosa van explorar la cavitat, després de forçar diverses estretors, van trobar sales de volums considerables i un recorregut prou digne. Al mes d’abril Vicente Barraquet, va realitzar la topografia de tota la cavitat coneguda. HISTòRIES D’EXPLORACIÓ: LA COVA DEL IAIO – MOLA DE CATI – 09/03/2019 LA COVA DEL IAIO – “FINAL FELIÇ?” – 17/03/2019 LA COVA DEL IAIO – “EL PAS DE LA BALDANA” – 01/04/2019 LA COVA DEL IAIO – 2.0 – 30/03/2019 LA COVA DEL IAIO – EUFÒRIA CONTINGUDA – 06/04/2019 Situació: La cavitat se situa baix la cinglera de la Mola de Catí, al municipi de Roquetes, T

Avenc CP.3 // 01-05-2021

Avenc CP. 3 - Avenc de la Solana o del Mort. [01-05-2021] Sortida al CP3 amb companys de del club i de la UEC Tortosa. Quedem a les 9 del matí al pàrquing del barranc de Lloret (9.15 per als tardons). Ens organitzem el material conjunt i comencem a caminar. L’aproximació son mes o menys 3 km durs sobretot després del salt de Cova Pintada. L’última pujada per la tartera et fa arribar bufant a la bova del avenc..... Tot i així el lloc és preciós i les vistes compensen l’esforç de lluny. Powered by Wikiloc Un cop a la boca fem un mos i cap avall!  Ens sorprèn que dintre la cavitat xorra aigua per tot arreu, Vicent i Sarai que han estat múltiples vegades a aquesta cavitat comenten que no l’havien vist mai així. Primer visitem la via de la sala Gran, la sala més gran dels Ports. Les dimensions d’aquesta sala són espectaculars.... i visitem la sala del curset i la sala del Llac, aquest ple del tot. Després ens disposem a acabar de topografiar les incògnites d’un parell de gateres que es