Salta al contingut principal

AVENC CP-1

Bones companys/es,  

Aquest 30 de novembre fem sortida de club. Ja comencem a agafar la costum de, a final d’any, anar a fer algun dels CPs de la zona de Lloret. L’any passat vam anar al CP‑3 i després vam descendir el barranc de Cova Pintada. Aquest any visitarem el CP‑1.

Ens reunirem a les 9 h i ens dirigirem cap a Lloret. La cova es troba a una hora del cotxe; tant el CP‑1 com el CP‑3 no faciliten arribar a la seva boca. A les 12 h entrarem a la cavitat!

Powered by Wikiloc

L'avenc és un avenc molt continuat, sense excessius pous per la profunditat que té, doncs s'arriba fins a la sala gran i la del llac sense cordes i a partir d'aquí els pous son bastant assequibles, destacant l'aeri de 21 metres.

El primer tram de la cavitat es pot recórrer sense material de progressió fins a la sala gran, on també es pot visitar el llac, que aquest cop vam trobar amb aigua després de les abundants pluges d’aquesta tardor.

A partir d’aquí, la cavitat és vertical i caldrà utilitzar material de progressió. L’equipament de la cova està força desgastat i necessita ser reequipat; tot i així, es pot arribar al fons amb el següent material:

  • 1 pou: corda de 5-10 m + 2 mosquetons
  • 2 Pou: Corda 60 metros. Mosqueto parabolt, spit + mosqueto, mosqueto separador, spit + mosqueto, spit +  mosqueto, spit + mosqueto, spit + mosqueto, spit + 2 mosquetons Y ( y en spit i parabolt),  2 spit + mosqueto per volat aeri. Total: 11 mosquetons, 8 spits
  • 3 Pou: Corda 15 m. 2 spits i 3 mosquetons. (Fraccionament en parabolt) 
  • 4 Pou: corda de 60 m unit pou 4 i 5. Mosqueto Parabolt, spit + mosqueto, 2 mosquetons fraccionaments en parabolt. Total: 4 mosquetons 1 spit. 
  • 5 Pou: Cinta + mosqueto a Natural de sortida/ Passama aprox, spit + mosqueto, cinta + mosqueto per separador, mosqueto a parabolt, 2 spit + mosqueto per fer fons. Total : 2 cintes , 6 mosquetons, 3 spits. 
TOTAL: 
  • Cordes: 10 + 60 + 15 + 60 
  • Mosquetons: 26 mosquetons
  • Spits: 14 spits 
  • Cintes: minim 2 

Sala Gran, Sala de l'aeri, Sala de la Colada Blanca i finalment Sala Hiliti. Pero eh! Arribar al fons no es tant senzill... aquest avenc té gateres. I en tè 7. I algunes d'elles son ... dobles.... és molt xulo! 

A la sala Hilti ens fem la foto amb el diari i la gran bara de ferro mode de bandera. Remenem les parts més profundes de l'avenc per furgar un rato més i sortim cap a l'exterior. A les 8 de la tarde tornem a estar a la boca. 

Molt bona jornada amb bons companys! Com sempre és un plaer. A seguir!!!!!




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Crònica Curs NV1 Espeleo

 Bones Companys! Aquest mes de maig vam iniciar una nova edició del Curs d’Iniciació a l’Espeleologia Nivell 1 de l’Espeleo Club Tortosa, amb una molt bona participació i ganes d’aprendre per part dels cursistes. La jornada de dissabte va començar amb les sessions teòriques , on es van tractar diferents aspectes fonamentals per introduir-se en el món de l’espeleologia. Durant el matí es va parlar sobre la història de l’espeleologia, les tècniques de progressió vertical, el material utilitzat en aquesta activitat, la conservació del medi subterrani i algunes nocions bàsiques de topografia. Després de dinar, vam posar en pràctica part dels coneixements adquirits amb una sortida a la Cova del Garrofer . Aquesta cavitat horitzontal va permetre als participants familiaritzar-se amb l’entorn subterrani i descobrir algunes de les seves particularitats així com orientar-se i interpretar una topografia. Durant la visita vam recórrer pràcticament tota la cavitat, arribant fins més enllà del...

Crònica d'un Cueto-Coventosa

Tots els que hem estat hospedats al Hostal de Coventosa (o al de Margari) hem vist la topografia del sistema de Coventosa a la paret de l'alberg. Ja fa anys que l'observem, la repassem de esquerra a dreta, que la mirem en ullets de 'algun dia vull fer esta travessa'. Aquesta setmana santa vam estar fent travessies, entre elles Tibia-fresca, Torca fria-Cueva del Lobo, Tonio Canyuela... Pau, victor i jo(Marc) ja vam começar a maquinar i preparar allò que durant tant de temps haviem somiat fer algun dia.  El resultat tot un èxit. Un total de 15 hores de travessa que ens ha posat a prova de principi a fi. Per començar, 1 hora d’aproximació fins a la boca de Cueto. Només obrir el frontal, et saluda un pou de 300 metres directes. Ens organitzem de la següent manera: Jo per devant instal·lant, Pau al mig de suport ajudant a les recuperacions i recuperant mosquetons per passar-me'ls per seguir instal·lant i Víctor detràs recuperant. Portem 4 cordes, 2x60 i 2x50. A les tirad...

Avenc de la Crisi- Exploració Gran Diaclassa

Durant aquesta any passat, una de les nostres exploracions actives al Parc Natural dels Ports ha estat revisar i escalar la Gran diaclassa que s'accedeix a cota - 80m desde el pou -115m de l'avenc de la Crisi. Amb aquesta entrada us explicarem cronologicament els treballs realitzats a aquesta punta. Ha constat d'unes 4 entrades  entre treballs de reacondicionament de la ruta a la diaclassa i l'escalada d'aquesta en la que s'han escalat al voltant de 70 metres.  Les tasques realitzades han resultat especialment interessants, ja que, es va plantejar la possibilitat real d’arribar a l’exterior. Aquesta hipòtesi es basava en diversos indicis observats durant l’ascens, com la presència de ratpenats i petits insectes en aquella zona de la cavitat, apartada de l'actual entrada a aquest avenc. A més, la cota a la qual s’ha anat avançant al llarg de l’exploració reforçava aquesta idea, fent pensar que una connexió amb l’exterior era possible. A finals de 2024 es va f...