Passa al contingut principal

ESPELEOXULETS 01/12/2018

ESPELEOXULETS  - 01/12/2018

Fa dos anys de l’última entrada al blog. La darrera exploració al Forat del Toll, amb derrota inclosa, ens va deixar exhausts i desanimats.
L’envelliment del club i dels seus membres, fa que les altes i baixes siguin constants i estigui difícil muntar un equip de treball seriós. De totes maneres, a les sortides de prospecció, amb esmorzar inclòs, i a les reunions dels dimecres, amb sopar inclòs, encara en som un bon grapat.
L’aparició d’un grupet de joves de 20 anys, amb moltes ganes però poca experiència, alguns auto-didàctes i altres fills de veterans del club, ens ha fet despertar de l’ensopiment.
Els “Espeleoxulets” és com s’autodenominen: Enric, Miquel, Víctor, Marc, Ricard, Miro, Ferran i Albert, han acudit a nosaltres amb ganes d’aprendre i ràpid.

En poc temps, els hem dissenyat un minicurs intensiu, fins finals d’any. Al 2019 si decideixen quedar-se al club, el curs ja serà de perfeccionament i les exploracions amb més dificultat.

Fins ara, una llarga teòrica i exploracions i pràctiques a Cova Cambra, Av.del Salany, Algars II, Av.del Grèvol i Av.de la Cursa, els ha fet aprendre la tècnica  bàsica, i enfangar-se fins al coll.

El compromís dels veterans del club amb ells és ferm i creiem que encara els podem transmetre i ensenyar  molt. Cal recordar que encara tenim a les nostres files, monitors i instructors de l’Escola Catalana d’Espeleologia. Encara que amb el títol de “ex” . !! estem vius ¡¡

Entrades populars d'aquest blog

Avenc CP.3 // 01-05-2021

Avenc CP. 3 - Avenc de la Solana o del Mort. [01-05-2021] Sortida al CP3 amb companys de del club i de la UEC Tortosa. Quedem a les 9 del matí al pàrquing del barranc de Lloret (9.15 per als tardons). Ens organitzem el material conjunt i comencem a caminar. L’aproximació son mes o menys 3 km durs sobretot després del salt de Cova Pintada. L’última pujada per la tartera et fa arribar bufant a la bova del avenc..... Tot i així el lloc és preciós i les vistes compensen l’esforç de lluny. Powered by Wikiloc Un cop a la boca fem un mos i cap avall!  Ens sorprèn que dintre la cavitat xorra aigua per tot arreu, Vicent i Sarai que han estat múltiples vegades a aquesta cavitat comenten que no l’havien vist mai així. Primer visitem la via de la sala Gran, la sala més gran dels Ports. Les dimensions d’aquesta sala són espectaculars.... i visitem la sala del curset i la sala del Llac, aquest ple del tot. Després ens disposem a acabar de topografiar les incògnites d’un parell de gateres que es

Calendari 2024!

Avenc C.P.4

PODEU TROBAR UNA CRÒNICA MÉS RECENT I AMB UNA FICHA TÈCNICA ACTUALITZADA ---> AQUI <--- Aquest finde passat, els 'espeleoxulets' (Alba, Marc, Maria, Victor i Enric) ens vam reagrupar per tornar a iniciar l'activitat espeleològica.  Després de meditar les possibles cavitats vam decidir-mos per fer el CP4. El primer contratemps va aparèixer al primer pou, ja que ens vam deixar de instal·lar un speed, pero entre Maria i Marc amb paciencia ho vam poder arreglar.  A continuació unes gateres fins una bifurcació, on ens vam desviar  a una saleta que no continua. Un cop retrocedit comencem a baixar pels pous estrets fins a una finestra, un dels passos més tècnics i molt xulo.  Aquí per desgracia Enric va tenir que marxar i no va poder fer fons... compromisos familiars.  A partir d'allí vam baixar per la via ràpida fins -100m.  Després de fer un mos i recuperar forces.... Amuuuuuunt! Les noies que anaven les primeres van pujar ben rapidet, Marc que portava Mac