Salta al contingut principal

AVENC CP7

 Bones companys/es, 

Ja fa anys que es van deixar els treballs ''als CPs'' pels nostres veterans. El concepte CP neix al 1985 amb el descobriment del CP.1 i el CP.3. Amb aquestes troballes van seguir les prospeccions per la zona més alta buscant possibles connexions amb aquests. 

La tercera d'aquestes importants troballes va ser el CP.7, que es va explorar al mateix temps que el CP.4 i el CP.6 durant l'any 1987. Potser és la més remota de les 3, ja que l'aproximació i retorn és més intens i també és la que esta més allunyada del parquing. Aquesta es va acabar de topografiar l'octubre del 1987.

L’any 2023 ha estat un any en el que s'ha treballat molt a la zona dels CPs, sobretot a la part alta. S'ha realitzat una ficha tècnica actualitzada del CP-4, s'ha seguit amb el reequipament i exploració del CP-6, s'han realitzat noves prospeccions i s'han realitzat desobstruccions a alguna que altra troballa interesant... i finalment s’ha reequipat l'avenc CP.7 amb motiu de la 2a Trobada Vallinera als Ports.
 

Reequipar aquesta cavitat ha costat 2 jornades. El diumenge 17 de desembre, Pau Otero, 'Raw' i Marc vam poder reequipar gairebé 2/3 parts de la cavitat, fins a la capçalera del p.35. Per horaris i calentament de taladro... vam tenir que deixar la feina, acabant de baixar fins al fons de la cavitat per la intsalació de spits antiga per reconeixer la resta de cavitat i així anotar el material necessari per acabar la feina. 

El dijous 21, Marc i 'Raw' acabem la feina reequipant el p.35. Sense dubte la cavitat val la pena per aquest pou. 

Un cop acabada la feina s'ha realitzat una nova edició de la topografia, marcant les linies de progressió i el material necesssari. 


Esperem que els que us animeu a anar a visitar la cavitat la pugueu disfrutar tant com ho hem fet reequipant-la, el nostre objectiu es deixar les nostres cavitats amb el millor equipament possible. 

No dubteu en contactar-mos, ens faria ilusio saber qui va a fer visita a la cavitat i que ens feu feedback!



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Crònica Curs NV1 Espeleo

 Bones Companys! Aquest mes de maig vam iniciar una nova edició del Curs d’Iniciació a l’Espeleologia Nivell 1 de l’Espeleo Club Tortosa, amb una molt bona participació i ganes d’aprendre per part dels cursistes. La jornada de dissabte va començar amb les sessions teòriques , on es van tractar diferents aspectes fonamentals per introduir-se en el món de l’espeleologia. Durant el matí es va parlar sobre la història de l’espeleologia, les tècniques de progressió vertical, el material utilitzat en aquesta activitat, la conservació del medi subterrani i algunes nocions bàsiques de topografia. Després de dinar, vam posar en pràctica part dels coneixements adquirits amb una sortida a la Cova del Garrofer . Aquesta cavitat horitzontal va permetre als participants familiaritzar-se amb l’entorn subterrani i descobrir algunes de les seves particularitats així com orientar-se i interpretar una topografia. Durant la visita vam recórrer pràcticament tota la cavitat, arribant fins més enllà del...

II Rally Escalada Terres de l'Ebre

Bones muntanyeros!! Estem molt orgullosos de presentar-vos la 2a Edició del Rally d'escalada de les Terres de l'Ebre! Després de l'èxit de la 1a edició, aquets any repetim! Agraïr a l'Associació Esportiva Caranord pel seu suport i colaboració amb l'edició i a l'Ajuntament d'Horta de Sant Joan pel recolzament i cessió d'espais municipals a l'organització i participants. També agraïr a tots els esponsors que han col·laborat en l'event, ja que sense el seu suport no seria possible tirar endevant aquest projecte. L'EVENT ES CELEBRARÀ EL DIA 18 D'OCTUBRE ALS ESTRETS D'ARNES Per participar s'ha d'emplenar: <FORMULARI D'INSCRIPCIÓ> INSCRIPCIONS OBERTES FINS EL 6 D'OCTUBRE PREU D'INSCRIPCIÓ: FEDERAT: 24 EUROS NO FEDERAT: 30 EUROS* *L'assegurança és obligatòria per participar. En cas de no disposar-ne, el preu de la inscripció s'incrementarà en 6 euros, per cobrir qualsevol accident i per responsabilitat civi...

CALENDARI 2026!