Passa al contingut principal

CRÒNICA DEL CURS D'ESPELEOSOCORS NV1-Evacuació

Aquest 18 i 19 de febrer es va realitzar el primer curset d'espeleosocors. Amb la colaboració de Rober Ferrer, formador i asesor en tècniques verticals i rescat para lloc de dificil accés, espeleosocorrista i tècnic de l'escola catalana d'espeleologia. 
El dissabte comencem el dia amb una sessió teòrica per posar-mos en cotext i explicar-mos les bases de l'Espeleosocors. Després de la teoria toca replenar la panxa de churros i cap al Barranc de St. Antoni.
Primer que res veiem el funcionament de la camilla petzl, que estarem utilitzant durant els 2 dies i fem un simulacre de transport de ferit fins a les intslacions del barranc. Al barranc comencem amb  repàs de material que estarem usant durants dels dies, polifrens i politges i triangulacions. 
A contincuació montem una tirolina i tot el montatge per primer baixar-la a baix del barranc i posteriorment pujar-la. 
Amb això finalitzem el primer dia!
El sogon dia comecem amb ascens amb contrapés i posteriorment ja comencem amb la simulació combinant les diferents tècniques que hem aprés fins ara, creant diferents equips que s'encarregaven amb cada una de les parts del rescat. Assignació de rols, treball en equip, bona comunicació entre els diferents equips ... es van posar moltes coses en pràctica. 
Després d'aquesta pràctica vam fer una parada per menjar i després unaltra pràctica amb alguna variació respecte la que haviem realitzat durant el matí, intentant millorar tots els aspectes analitzats durant la primera pràctica, així com nova assignació de rols. 

Ens quedem molt satisfets amb el curs que ha impartit Rober, ha estat molt interesant i l'ambient ha estat de 10. Vam poder practicar totes les maniobres programades i posar-mos en el rol d'un equip d'espeleosocors. Gràcies a Rober Ferrer per venir a impartir aquest curs amb nosaltres, així com a tots els cursetistes. 

Hem d'agrair al parc de Bombers de Tortosa per haber-mos cedit la camilla amb la qual hem pogut realitzar les pràctiques. 
També agrair a la nostra maniqui 'Ramona' per tenir tanta paciencia amb nosaltres... jeje 

Ens veiem a les profunditats!!

--------------------------CASTELLANO--------------------------
Este 18 y 19 de febrero se realizó el primer cursillo de espeleosocorro, con la colaboración de Rober Ferrer, formador y asesor en técnicas verticales y rescate de espacios de difícil acceso, espeleosocorrista y técnico de la escuela catalana de espeleología.

El sábado empezamos el día con una sesión teórica para ponernos en cotexto y contarnos las bases del Espeleosocoro. 
Después de la teoría toca llenar la barriga de churros y nos vamo al Barranco de St. Antonio. 
Primero de todo vemos el funcionamiento de la camilla petzl, que estaremos utilizando durante los 2 días y hacemos un simulacro de transporte de herido hasta las instalaciones del barranco 
En el barranco empezamos con repaso de material que estaremos usando durante los días, polifrenos , poleas y triangulaciones. A continuación montamos una tirolina y todo el montaje para primero descenderla abajo del barranco y posteriormente subirla. ¡Con esto finalizamos el primer día! 

El segundo día empezamos en ascenso con contrapeso y posteriormente ya empezamos con la simulación combinando las diferentes técnicas que hemos aprendido hasta ahora, creando diferentes equipos que se encargaban con cada una de las partes del rescate. Asignación de roles, trabajo en equipo, buena comunicación entre los distintos equipos... se pondrán muchas cosas en práctica. Después de esta práctica hacemos una parada para comer y a continuacion otra práctica con alguna variación respecto a la que habíamos realizado durante la mañana, intentando mejorar todos los aspectos analizados durante la primera práctica, así como nueva asignación de roles. 

Nos quedamos muy satisfechos con el curso que ha impartido Rober, ha sido muy interesante y el ambiente ha sido de 10. Pudimos practicar todas las maniobras programadas y ponernos al rol de un equipo de espeleosocoro. Gracias a Rober Ferrer por venir a impartir este curso con nosotros, así como a todos los cursillistas. 

Debemos agradecer al parque de Bomberos de Tortosa por habernos cedido la camilla con la que hemos podido realizar las prácticas. También agradecer a nuestra maniqui 'Ramona' por tener tanta paciencia con nosotros... jeje

¡Nos vemos en las profundidades!




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Curs nivell 1 Barranquisme.

CURSO DE INICIACIÓN EN EL BARRANQUISMO PROGRAMACIÓN DEL CURSO <FORMULARIO DE INSCRIPCIÓN> 1er Fin de semana Sábado 9h-14h  Presentación del curso y charlas teóricas. Lugar de encuentro En el local del ESPELEO CLUB TORTOSA:  Teóricas: -Historia del barranquismo -Material y seguridad -Progresión -Ecología y protección del medio Objetivos: Alcanzar los conocimientos teóricos por la iniciación al descenso de barrancos. Conocer las técnicas y materiales utilizados en la actividad. 15h-20h Practicas en pared, Barranco de Sant Antoni Lugar de encuentro. Barranco san antoni Objetivos: Aprendizaje y práctica de técnicas de progresión en cuerda, pasamanos rapel en clasico con 8 , (rapido, doble, simple) llave de bloqueo, rapel guiado, nudo dinámico, machard, ascensión por cuerda materiales de fortuna. Conocimiento del medio Domingo 8h-16h Prácticas en Barranco de Vallfiguera. Lugar de encuentro Oficinas del Parque Natural en Roquetes : . Objetivos: Practica y conocimiento

AVENC CP7

  Bones companys/es,  Ja fa anys que es van deixar els treballs ''als CPs'' pels nostres veterans. El concepte CP neix al 1985 amb el descobriment del CP.1 i el CP.3. Amb aquestes troballes van seguir les prospeccions per la zona més alta buscant possibles connexions amb aquests.  La tercera d'aquestes importants troballes va ser el CP.7, que es va explorar al mateix temps que el CP.4 i el CP.6 durant l'any 1987. Potser és la més remota de les 3, ja que l'aproximació i retorn és més intens i també és la que esta més allunyada del parquing. Aquesta es va acabar de topografiar l'octubre del 1987. L’any 2023 ha estat un any en el que s'ha treballat molt a la zona dels CPs, sobretot a la part alta. S'ha realitzat una ficha tècnica actualitzada del CP-4, s'ha seguit amb el reequipament i exploració del CP-6, s'han realitzat noves prospeccions i s'han realitzat desobstruccions a alguna que altra troballa interesant... i finalment s’ha reeq

Calendari 2024!