Passa al contingut principal

Surtida al Parc Natural de los Valles Occidentales-Valle de Hecho

Divendres, dia 20 de Maig, Sarai, Vicent i Marc ens escapem als Pirineus Aragonesos amb Rober i Ivet per visitar el Parc Natural de los Valles Occidentales. 
Així divendres carreguem tot a la furgo i fem camí cap al Valle de Hecho, al Refugio de Pescadores on mos trobem amb els nostres companys i on pasarem la nit. 
Dissabte matinem i ens desplacem al Refugi de la Selva de Oza on começarem una excurció que ens permetrà veure alguns dels paratges únics d'aquesta part del pirineu. 

Powered by Wikiloc
Comencem la ruta a la espectacular Selva de Oza, una preciosa massa forestal de fagedes i avets.
Els primers km de la ruta és on es concentren la majoria del desnivell.
En 6'4 km remuntem 1200 metres, i després de 3 hores coronem el Castillo d'Acher. El sender es molt clar i esta perfectament senyalitzat amb cartells, sol hi ha una petita grimpadeta per pujar a la collada del Castillo d'Acher que es fà sense cap inconvenient. 
Després d'una bona menjada, baixem  reprènent el mateix camí fins a unes pedres grans on agafarem el sender que va cap a l'esquerra. Aquest tram de la ruta és el més espectacular, hi ha un contrast de colors increible, entre el roig del terra, el verd de la gespa i el blanc dels nevers. Pareix que estiguem a un altre planeta. 
Atravessant aquest indret únic, remuntem al Puerto de Acherd on começarem el descens a Aguas Tuertas. Aquest tram no hi ha un sender clar, però no hi ha pèrdua.


Una vegada a la Vall trobem una sendereta que va per l'esquerra. Sol cal veure les fotografies per veure lo bonica que és aquesta vall. També aprofitem per refrescar-mos i fer un bany al riu. 
Arribem a un petit refugi i comencem a baixar per la carretera de Aguas Tuertas. Recomanem que es fagi combinació de cotxes deixant un cotxe al camping de la selva de Oza i l'altre a Guarrinza, que és fins on es pot pujar amb cotxe.L'últim tram de la ruta són 10 km pista que s'acaben fent prou pesats. 
Un cop al cotxe ho celebrem amb unes bones cerveses i tornem al Refugi de Pescadors. 

El dia següent ens proposem anar a fer un dels barrancs de la zona. Barallant les diferents opcions decidim fer el Barranco de Siresa. És un barranc d'iniciació , sense dificultats tècniques, molt obert  i amb un accés i retorn senzills. 
Powered by Wikiloc
És un barranc molt atractiu excavat en flysch.  El vam poder agafar en un caudal molt disfrutón on vam poder fer molts de saltos i algun que atre tobogan. Amb 2 cordes de 20 metres és pot realitzar sense cap inconvenient.
Deixem el cotxe i ja un cop al barranc ens posem els neoprès i comencem el descens. Aquí ja podem contemplar les màgiques formes del flysh.
 Després de dos desgrimpades fàcils, arriba el primer ràpel és d'uns 15m. Comença l'aventura. 

Després de 1h 30 de barranc alternant salts i rapels arribem al últim ràpel de 17 m on després de 10 minuts trobem el retorn a uns metres d'una tuberia que creua el Barranc. En 5 ' ja hi som al cotxe. 

Després d'un bon dinar al poble de Hecho, ens despedim de Rober i Ivet i ens en tornem cap a casa.
Un fi de setmana ple de rises i indrets espectaculars. Hi tornarèm!

''Y con esto echo el Valle de Hecho ya estaria echo'' 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AVENC CP-1

Bones companys/es,   Aquest 30 de novembre fem sortida de club. Ja comencem a agafar la costum de, a final d’any, anar a fer algun dels CPs de la zona de Lloret. L’any passat vam anar al CP‑3 i després vam descendir el barranc de Cova Pintada. Aquest any visitarem el CP‑1. Ens reunirem a les 9 h i ens dirigirem cap a Lloret. La cova es troba a una hora del cotxe; tant el CP‑1 com el CP‑3 no faciliten arribar a la seva boca. A les 12 h entrarem a la cavitat! Powered by  Wikiloc L'avenc és un avenc molt continuat, sense excessius pous per la profunditat que té, doncs s'arriba fins a la sala gran i la del llac sense cordes i a partir d'aquí els pous son bastant assequibles, destacant l'aeri de 21 metres. El primer tram de la cavitat es pot recórrer sense material de progressió fins a la sala gran, on també es pot visitar el llac, que aquest cop vam trobar amb aigua després de les abundants pluges d’aquesta tardor. A partir d’aquí, la cavitat és vertical i caldrà utilitza...

CALENDARI 2026!

 

AVENC CP.6

- Link: <TOPOGRAFIA (pdf, alta resolució)> - Links: ->FITXA EN CATALÀ<- ->FICHA EN CASTELLANO<- El CP.6 és una de les cavitats més remarcables del nostre Massís, sobretot per tractar-se de la més profunda d'aquest, de Tarragona i la 5a a nivell Català, sent superada únicament per L'avenc de l'Esquerrà, la Cigalera de l'Obaga de Baleran, Cova Cuberes i el Sistema de la Bergadera. A diferencia de altres cavitats del Port, el CP.6 no és coneguda precisament pels seus espeleotemes, ja que la cavitat alberga escasses formacions, la majoria d'aquestes sense cap interés. Tot i això, sí que és coneguda per ser una de les cavitats més dures que es poden realitzar als Ports, i després d'haver estat treballant durant aquests últims 3 anys amb ella, podem afirmar que és sense dubte la més dura i destructora. Us farem un petit resum de la història d'aquest avenc. L'any 1985 es van descobrir a la part baixa del Barranc de Cova Pintada...