Salta al contingut principal

Surtida al Parc Natural de los Valles Occidentales-Valle de Hecho

Divendres, dia 20 de Maig, Sarai, Vicent i Marc ens escapem als Pirineus Aragonesos amb Rober i Ivet per visitar el Parc Natural de los Valles Occidentales. 
Així divendres carreguem tot a la furgo i fem camí cap al Valle de Hecho, al Refugio de Pescadores on mos trobem amb els nostres companys i on pasarem la nit. 
Dissabte matinem i ens desplacem al Refugi de la Selva de Oza on começarem una excurció que ens permetrà veure alguns dels paratges únics d'aquesta part del pirineu. 

Powered by Wikiloc
Comencem la ruta a la espectacular Selva de Oza, una preciosa massa forestal de fagedes i avets.
Els primers km de la ruta és on es concentren la majoria del desnivell.
En 6'4 km remuntem 1200 metres, i després de 3 hores coronem el Castillo d'Acher. El sender es molt clar i esta perfectament senyalitzat amb cartells, sol hi ha una petita grimpadeta per pujar a la collada del Castillo d'Acher que es fà sense cap inconvenient. 
Després d'una bona menjada, baixem  reprènent el mateix camí fins a unes pedres grans on agafarem el sender que va cap a l'esquerra. Aquest tram de la ruta és el més espectacular, hi ha un contrast de colors increible, entre el roig del terra, el verd de la gespa i el blanc dels nevers. Pareix que estiguem a un altre planeta. 
Atravessant aquest indret únic, remuntem al Puerto de Acherd on começarem el descens a Aguas Tuertas. Aquest tram no hi ha un sender clar, però no hi ha pèrdua.


Una vegada a la Vall trobem una sendereta que va per l'esquerra. Sol cal veure les fotografies per veure lo bonica que és aquesta vall. També aprofitem per refrescar-mos i fer un bany al riu. 
Arribem a un petit refugi i comencem a baixar per la carretera de Aguas Tuertas. Recomanem que es fagi combinació de cotxes deixant un cotxe al camping de la selva de Oza i l'altre a Guarrinza, que és fins on es pot pujar amb cotxe.L'últim tram de la ruta són 10 km pista que s'acaben fent prou pesats. 
Un cop al cotxe ho celebrem amb unes bones cerveses i tornem al Refugi de Pescadors. 

El dia següent ens proposem anar a fer un dels barrancs de la zona. Barallant les diferents opcions decidim fer el Barranco de Siresa. És un barranc d'iniciació , sense dificultats tècniques, molt obert  i amb un accés i retorn senzills. 
Powered by Wikiloc
És un barranc molt atractiu excavat en flysch.  El vam poder agafar en un caudal molt disfrutón on vam poder fer molts de saltos i algun que atre tobogan. Amb 2 cordes de 20 metres és pot realitzar sense cap inconvenient.
Deixem el cotxe i ja un cop al barranc ens posem els neoprès i comencem el descens. Aquí ja podem contemplar les màgiques formes del flysh.
 Després de dos desgrimpades fàcils, arriba el primer ràpel és d'uns 15m. Comença l'aventura. 

Després de 1h 30 de barranc alternant salts i rapels arribem al últim ràpel de 17 m on després de 10 minuts trobem el retorn a uns metres d'una tuberia que creua el Barranc. En 5 ' ja hi som al cotxe. 

Després d'un bon dinar al poble de Hecho, ens despedim de Rober i Ivet i ens en tornem cap a casa.
Un fi de setmana ple de rises i indrets espectaculars. Hi tornarèm!

''Y con esto echo el Valle de Hecho ya estaria echo'' 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Crònica Curs NV1 Espeleo

 Bones Companys! Aquest mes de maig vam iniciar una nova edició del Curs d’Iniciació a l’Espeleologia Nivell 1 de l’Espeleo Club Tortosa, amb una molt bona participació i ganes d’aprendre per part dels cursistes. La jornada de dissabte va començar amb les sessions teòriques , on es van tractar diferents aspectes fonamentals per introduir-se en el món de l’espeleologia. Durant el matí es va parlar sobre la història de l’espeleologia, les tècniques de progressió vertical, el material utilitzat en aquesta activitat, la conservació del medi subterrani i algunes nocions bàsiques de topografia. Després de dinar, vam posar en pràctica part dels coneixements adquirits amb una sortida a la Cova del Garrofer . Aquesta cavitat horitzontal va permetre als participants familiaritzar-se amb l’entorn subterrani i descobrir algunes de les seves particularitats així com orientar-se i interpretar una topografia. Durant la visita vam recórrer pràcticament tota la cavitat, arribant fins més enllà del...

Crònica d'un Cueto-Coventosa

Tots els que hem estat hospedats al Hostal de Coventosa (o al de Margari) hem vist la topografia del sistema de Coventosa a la paret de l'alberg. Ja fa anys que l'observem, la repassem de esquerra a dreta, que la mirem en ullets de 'algun dia vull fer esta travessa'. Aquesta setmana santa vam estar fent travessies, entre elles Tibia-fresca, Torca fria-Cueva del Lobo, Tonio Canyuela... Pau, victor i jo(Marc) ja vam começar a maquinar i preparar allò que durant tant de temps haviem somiat fer algun dia.  El resultat tot un èxit. Un total de 15 hores de travessa que ens ha posat a prova de principi a fi. Per començar, 1 hora d’aproximació fins a la boca de Cueto. Només obrir el frontal, et saluda un pou de 300 metres directes. Ens organitzem de la següent manera: Jo per devant instal·lant, Pau al mig de suport ajudant a les recuperacions i recuperant mosquetons per passar-me'ls per seguir instal·lant i Víctor detràs recuperant. Portem 4 cordes, 2x60 i 2x50. A les tirad...

Sortida Skimo 2026

 Del 6 al 8 de març, 9 membres de l’Espeleo Club Tortosa vam fer una escapadeta d’esquí de muntanya cap al Pirineu. Marc, Ferran, Ricard, Sandra, Cinta, Alicia, Pau , Roger i Jordi.  Divendres a la tarda vam pujar cap a Sort, on ens vam instal·lar al aprtament partament. Sopar, quatre riures i plans per l’endemà.  La previsió del temps no pintava gaire fina… núvols, dubtes i poca confiança en que sortís un cap de setmana rodó. Tot i això, dissabte al matí vam passar pel poble a llogar el material i, parlant amb la gent de la botiga, ens van recomanar anar cap a Espot, que semblava la millor opció vista la meteo.  Powered by  Wikiloc Comencem a foquejar des de la base de l’estació fins a cota 2000, amb neu primavera força pesada que feia suar de valent i pujem fins a l’estany de la Bassa. Un cop a l’estany, vam decidir girar cua i encarar la baixada. Per la baixada i tot i haver pujat fins cota 2100 les condicions de la neu van ser primavera, força pesadota, així...