Passa al contingut principal

Surtida al Parc Natural de los Valles Occidentales-Valle de Hecho

Divendres, dia 20 de Maig, Sarai, Vicent i Marc ens escapem als Pirineus Aragonesos amb Rober i Ivet per visitar el Parc Natural de los Valles Occidentales. 
Així divendres carreguem tot a la furgo i fem camí cap al Valle de Hecho, al Refugio de Pescadores on mos trobem amb els nostres companys i on pasarem la nit. 
Dissabte matinem i ens desplacem al Refugi de la Selva de Oza on começarem una excurció que ens permetrà veure alguns dels paratges únics d'aquesta part del pirineu. 

Powered by Wikiloc
Comencem la ruta a la espectacular Selva de Oza, una preciosa massa forestal de fagedes i avets.
Els primers km de la ruta és on es concentren la majoria del desnivell.
En 6'4 km remuntem 1200 metres, i després de 3 hores coronem el Castillo d'Acher. El sender es molt clar i esta perfectament senyalitzat amb cartells, sol hi ha una petita grimpadeta per pujar a la collada del Castillo d'Acher que es fà sense cap inconvenient. 
Després d'una bona menjada, baixem  reprènent el mateix camí fins a unes pedres grans on agafarem el sender que va cap a l'esquerra. Aquest tram de la ruta és el més espectacular, hi ha un contrast de colors increible, entre el roig del terra, el verd de la gespa i el blanc dels nevers. Pareix que estiguem a un altre planeta. 
Atravessant aquest indret únic, remuntem al Puerto de Acherd on começarem el descens a Aguas Tuertas. Aquest tram no hi ha un sender clar, però no hi ha pèrdua.


Una vegada a la Vall trobem una sendereta que va per l'esquerra. Sol cal veure les fotografies per veure lo bonica que és aquesta vall. També aprofitem per refrescar-mos i fer un bany al riu. 
Arribem a un petit refugi i comencem a baixar per la carretera de Aguas Tuertas. Recomanem que es fagi combinació de cotxes deixant un cotxe al camping de la selva de Oza i l'altre a Guarrinza, que és fins on es pot pujar amb cotxe.L'últim tram de la ruta són 10 km pista que s'acaben fent prou pesats. 
Un cop al cotxe ho celebrem amb unes bones cerveses i tornem al Refugi de Pescadors. 

El dia següent ens proposem anar a fer un dels barrancs de la zona. Barallant les diferents opcions decidim fer el Barranco de Siresa. És un barranc d'iniciació , sense dificultats tècniques, molt obert  i amb un accés i retorn senzills. 
Powered by Wikiloc
És un barranc molt atractiu excavat en flysch.  El vam poder agafar en un caudal molt disfrutón on vam poder fer molts de saltos i algun que atre tobogan. Amb 2 cordes de 20 metres és pot realitzar sense cap inconvenient.
Deixem el cotxe i ja un cop al barranc ens posem els neoprès i comencem el descens. Aquí ja podem contemplar les màgiques formes del flysh.
 Després de dos desgrimpades fàcils, arriba el primer ràpel és d'uns 15m. Comença l'aventura. 

Després de 1h 30 de barranc alternant salts i rapels arribem al últim ràpel de 17 m on després de 10 minuts trobem el retorn a uns metres d'una tuberia que creua el Barranc. En 5 ' ja hi som al cotxe. 

Després d'un bon dinar al poble de Hecho, ens despedim de Rober i Ivet i ens en tornem cap a casa.
Un fi de setmana ple de rises i indrets espectaculars. Hi tornarèm!

''Y con esto echo el Valle de Hecho ya estaria echo'' 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CALENDARI 2026!

 

Grallera del Corralot i Grallera del Boixaguer. Sortida espeleo Novembre 2024

Bones companys!  Tal i com estava programat al nostre calendari, aquest Novembre tocava sortida de Espeleologia! El destí que teniem al punt de mira era la Serra del Montsec, al terme d'Ager. Ens acompanyen uns companys de Caspe del Club de montaña Zalagarda. Al grup sóm Javi, Marc, Marina, Carlos, Oscar, Caro i Fernando Dissabte anem a visitar la Grallera del Corralot. Per visitar aquesta cavitat s'ha de fer una aproximació de 2'5km des del cotxe, així en un 40 minuts estem a la boca de la cavitat.  Aquesta té dues entrades, així que decidim montar les dues. Javi instal·la l'entrada del pou de 35 metres i Marc el P.90. Tots baixem per aquest per disfrutar del rapel aèri que ens regala aquesta línea quan entra a la gran sala del Corralot. Amb una corda de 100 metres s'instal·la just, ajustant totes les combes dels fraccionaments. En un principi pareixia que no arribava però la punta tocava el terra. Tota equupada en cadenes de parabolts.  Un cop tots a baix nem a vi...

II Rally Escalada Terres de l'Ebre

Bones muntanyeros!! Estem molt orgullosos de presentar-vos la 2a Edició del Rally d'escalada de les Terres de l'Ebre! Després de l'èxit de la 1a edició, aquets any repetim! Agraïr a l'Associació Esportiva Caranord pel seu suport i colaboració amb l'edició i a l'Ajuntament d'Horta de Sant Joan pel recolzament i cessió d'espais municipals a l'organització i participants. També agraïr a tots els esponsors que han col·laborat en l'event, ja que sense el seu suport no seria possible tirar endevant aquest projecte. L'EVENT ES CELEBRARÀ EL DIA 18 D'OCTUBRE ALS ESTRETS D'ARNES Per participar s'ha d'emplenar: <FORMULARI D'INSCRIPCIÓ> INSCRIPCIONS OBERTES FINS EL 6 D'OCTUBRE PREU D'INSCRIPCIÓ: FEDERAT: 24 EUROS NO FEDERAT: 30 EUROS* *L'assegurança és obligatòria per participar. En cas de no disposar-ne, el preu de la inscripció s'incrementarà en 6 euros, per cobrir qualsevol accident i per responsabilitat civi...