Passa al contingut principal

Forat de la Faixa de Roca Roja

El passat dimecres dia 9 de febrer, els dos Maxi Jaimitos, Víctor i Marc vam anar a prospeccionar un forat situat a la Vall del Regatxol, al Mas de Barberans que, a primera vista era de boca molt gran.

Marc la setmana passada la va veure de lluny fent una ruta per la mateixa vall en sa mare, i l'ansia mos ha pogut! Vam buscar informació i preguntar a veus veteranes com la de ''Chals'' Martínez. Finalment, a través de les diferents fonts, vam arribar a la conclusió que sí que estava documentat al catàleg espeleològic com la cavitat nº252: Cova del Barranc de Crots, però tot i això, sense cap tipus d'informació i inexplorada. Carlos amb col·laboració d'altres espeleòlegs és qui l'ha va situar al catàleg i qui la va visualitzar en el seu moment i visitar (sense cap tipus d'il·luminació ni material espeleològic). Ens va confirmar que estava pendent d'explorar. Toma que toma!!

Posteriorment a l’exploració i documentació de la cavitat hem descobert que també es coneguda com “Forat de la Faixa de Roca Roja”, al ICGC el forat es trova just a sobre la La Faixa de Roca Roja, sota les Falconeres. Així que el topònim adecuat i definitiu és aquest

Vam sortir de Tortosa a les 8 del matí estos 2 matinen??), amb els petates carregats cap al Barranc de Carroveres. Un cop aparcat el cotxe comencem a remuntar en busca del forat. Vam calcular un trajecte de dues hores on finalment ho vam retallar en 1h 30. Tota la sendera està marcada en línies roges, fins a la barrancada que haurem de pujar camp a través i on cada vegada es posa més vertical. Finalment, arribem a una paret de 30 m arrampada, on en una mica de cura es pot grimpar sense problemes. Ja hem arribat!!

Les dimensions de la boca tal com havíem vist de baix, són prou grans: 15x4m
Vam parar a esmorzar i a beure MOLTA aigua, Marc el trailrunner del club portava un ritme alegre... i Víctor va donar el millor de si per seguir-lo. Un cop fet el descans comencem a investigar la zona i a explorar-la.

La cavitat té un recorregut de 20 m i es tracta d'un derrumbament. Les lloses del terra formen un caos de blocs per on es pot colar per diferents llocs. Al fons de la cova podem trobar un parell de formacions.
Vam estar buscant una continuació de manera insistent, però no vam trobar res. Boca gran, cova petita.

Tot i això, al estar penjada de la paret i a la part alta de la serra (sobre uns 950 m) les vistes des de la boca són un espectacle.
Un cop acceptat que no havia molt més a fer, els dos Jaimitos vam plegar els bàrtuls i comencem a baixar la paret. Es pot baixar desgrimpan, però és bastant exposat. Marc que de vegades fa les coses bé, portava 30 metres de corda de 8mm. Rodejant una carrasca i amb dos ràpels baixant a ‘la española’ ens situem baix la paret. Com ja sabem que costa avall la mer... corre, mos va costar la meitat del temps baixar.

En definitiva, la cavitat no té molt més interés, la boca té unes bones dimensions i el trajecte fins la cavitat és molt guapo, l'entorn és molt salvatge i els paisatges tot un espectacle.

Podeu trovar més informació de la cavitat al Espeleoíndex.

Entrades populars d'aquest blog

Campamento Vallina 2021

Campamento Vallina 2021 29/07/21 al 08/08/21 Después de meses de preparativos y organización por fin llego el día y un buen grupo de espeleolog@s de diferentes zonas geográficas nos encontramos en Arredondo para iniciar un gran proyecto.  Durante esta semana se han realizado muchas entradas y horas de permanencia en el C1, resumir y detallar los trabajos realizados seria muy extenso así que detallaremos cada ataque en el siguiente calendario .  Cabe destacar que el campamento ha sido un éxito, ya que el objetivo de toma de contacto con el sistema y el grupo, no podía haber ido mejor.  Trabajar con grandes personas solo puede dar grandes momentos. Gracias a todos por esta semana que da inicio a nuestro proyecto. 1. Vicente 2. Sarai 3. Albert Albesa 4. Ivet 5. Alexis 6. Alberto Olcina 7. Carlos Maraver 8. Oscar Escolar  9. Isma Marin 10. Jordi Gisbert 11. Sara Valls 12. Alicia Baeza 13. Víctor Verges 14. Marc Martínez 15. Isma Gallera 16. Mar Margalef 17. Lee 18. Luis Almela 19. Hèctor

II CURSO DE INICIACIÓN A LA TOPOGRAFÍA DIGITAL EN ESPELEOLOGÍA

Este curso va dirigido a espeleólogas/os que dispongan de conocimientos de topografía y quieran iniciarse en un método digital. En esta primera parte nos centraremos en el trabajo de campo con TOPODROID. Veremos varios métodos para la toma de datos, como detectar errores y corregirlos. Tras la toma de datos, realizaremos el dibujo y aprenderemos a editarlo para poder realizar una exportación en diferentes formatos Therio, Survex, DXF, SVG,PNG...  Finalmente realizaremos una breve practica de edición y procesado de datos con Xtherion. PROGRAMA Sábado 26: 9:00-13:00- Local Espeleo Club Tortosa -Teórica topografía digital -Instalación y configuración Topodroid 15:00-18:00 -Sistemas para toma de datos Domingo 27: 9:00-14:00- Local Espeleo Club Tortosa -Toma de datos, edición y dibujo -Exportación de datos -Demostración procesado de datos con Xtherion MATERIAL Para el desarrollo del curso el/la alumno/a deberá traer: -Casco con iluminación -Mono espeleología -Equipo de progresión vertical c

Avenc CP.3 // 01-05-2021

Avenc CP. 3 - Avenc de la Solana o del Mort. [01-05-2021] Sortida al CP3 amb companys de del club i de la UEC Tortosa. Quedem a les 9 del matí al pàrquing del barranc de Lloret (9.15 per als tardons). Ens organitzem el material conjunt i comencem a caminar. L’aproximació son mes o menys 3 km durs sobretot després del salt de Cova Pintada. L’última pujada per la tartera et fa arribar bufant a la bova del avenc..... Tot i així el lloc és preciós i les vistes compensen l’esforç de lluny. Powered by Wikiloc Un cop a la boca fem un mos i cap avall!  Ens sorprèn que dintre la cavitat xorra aigua per tot arreu, Vicent i Sarai que han estat múltiples vegades a aquesta cavitat comenten que no l’havien vist mai així. Primer visitem la via de la sala Gran, la sala més gran dels Ports. Les dimensions d’aquesta sala són espectaculars.... i visitem la sala del curset i la sala del Llac, aquest ple del tot. Després ens disposem a acabar de topografiar les incògnites d’un parell de gateres que es