Passa al contingut principal

Cova del Iaio 30/03/2019

LA COVA DEL IAIO – 2.0 – 30/03/2019
ENRIC MASCARELL

Aquest cap de setmana pareixia tranquil, Enric, Vicent i Sarai es disposaven a passar un matí topografiant la part ja coneguda de la cova. Al principi tot pareixia normal, Vicent prepara la tablet, la brúixola... Sarai es menja el bocata...fins que entrem. Continuem prenent mides i fent fotografies, com sempre, comentant possibles continuacions.

Al cap d'una hora més o menys, Sarai ja comença a cansar-se d'estar parada i va a donar una volta per la resta de la cavitat. De cop pregunta si havíem mirat un foradet que semblava continuar a l'última, era una de les incògnites que encara teníem. No s'ho pensa dues vegades i entra. Passen 30 segons i comença a cridar que allí dins hi havia més sales. Vicent deixa la topo i ve cap allí. Sarai ja estava dintre dient que allò era espectacular, que hi havia molta formació, que era molt gran, que encara continuava!!!

Jo, Enric, ràpid entro darrere d'ella per la gatera estretíssima i de seguida confirmo el que deia Sarai. Quina sala! Quan entra Vicent l'emoció ens envaeix, comencem a passar sales i més sales fins que arribem a una que ja no continua, però l'emoció no s'acaba. De tornada cap a la primera sala, amb més tranquil·litat ja anem fent alguna foto de la gran quantitat de formacions.

Sarai troba una altra gatera a la primera sala que pareix que va cap avall. Es feia tard i vam començar a sortir. L'equip d'avui érem prou escanyolits però el pròxim dia quan vinguin els veterans... hauran de preparar els martells!

Entrades populars d'aquest blog

Avenc C.P.4

Aquest finde passat, els 'espeleoxulets' (Alba, Marc, Maria, Victor i Enric) ens vam reagrupar per tornar a iniciar l'activitat espeleològica.  Després de meditar les possibles cavitats vam decidir-mos per fer el CP4. El primer contratemps va aparèixer al primer pou, ja que ens vam deixar de instal·lar un speed, pero entre Maria i Marc amb paciencia ho vam poder arreglar.  A continuació unes gateres fins una bifurcació, on ens vam desviar  a una saleta que no continua. Un cop retrocedit comencem a baixar pels pous estrets fins a una finestra, un dels passos més tècnics i molt xulo.  Aquí per desgracia Enric va tenir que marxar i no va poder fer fons... compromisos familiars.  A partir d'allí vam baixar per la via ràpida fins -100m.  Després de fer un mos i recuperar forces.... Amuuuuuunt! Les noies que anaven les primeres van pujar ben rapidet, Marc que portava Macuto del menjar i l'aigua es va quedar enganxat a més d'un pas, sort de Victor que ana

Campamento Vallina 2021

Campamento Vallina 2021 29/07/21 al 08/08/21 Después de meses de preparativos y organización por fin llego el día y un buen grupo de espeleolog@s de diferentes zonas geográficas nos encontramos en Arredondo para iniciar un gran proyecto.  Durante esta semana se han realizado muchas entradas y horas de permanencia en el C1, resumir y detallar los trabajos realizados seria muy extenso así que detallaremos cada ataque en el siguiente calendario .  Cabe destacar que el campamento ha sido un éxito, ya que el objetivo de toma de contacto con el sistema y el grupo, no podía haber ido mejor.  Trabajar con grandes personas solo puede dar grandes momentos. Gracias a todos por esta semana que da inicio a nuestro proyecto. 1. Vicente 2. Sarai 3. Albert Albesa 4. Ivet 5. Alexis 6. Alberto Olcina 7. Carlos Maraver 8. Oscar Escolar  9. Isma Marin 10. Jordi Gisbert 11. Sara Valls 12. Alicia Baeza 13. Víctor Verges 14. Marc Martínez 15. Isma Gallera 16. Mar Margalef 17. Lee 18. Luis Almela 19. Hèctor

Avenc CP.3 // 01-05-2021

Avenc CP. 3 - Avenc de la Solana o del Mort. [01-05-2021] Sortida al CP3 amb companys de del club i de la UEC Tortosa. Quedem a les 9 del matí al pàrquing del barranc de Lloret (9.15 per als tardons). Ens organitzem el material conjunt i comencem a caminar. L’aproximació son mes o menys 3 km durs sobretot després del salt de Cova Pintada. L’última pujada per la tartera et fa arribar bufant a la bova del avenc..... Tot i així el lloc és preciós i les vistes compensen l’esforç de lluny. Powered by Wikiloc Un cop a la boca fem un mos i cap avall!  Ens sorprèn que dintre la cavitat xorra aigua per tot arreu, Vicent i Sarai que han estat múltiples vegades a aquesta cavitat comenten que no l’havien vist mai així. Primer visitem la via de la sala Gran, la sala més gran dels Ports. Les dimensions d’aquesta sala són espectaculars.... i visitem la sala del curset i la sala del Llac, aquest ple del tot. Després ens disposem a acabar de topografiar les incògnites d’un parell de gateres que es